Lokalizacje:
9:00 – 10:30
Prowadzący: dr Rafał Prabucki
Cele szkolenia:
Zrozumienie podstaw działania modelu języka GPT.
Poznanie zastosowań Chat GPT w dziedzinach sztuki i twórczości.
Wypracowanie praktycznych umiejętności wykorzystania narzędzia w procesie twórczym.
Program szkolenia:
Wprowadzenie do modelu GPT:
Generowanie opowiadań, poematów i dialogów.
Pomysły na rozpoczęcie pisania.
Korekta i edycja tekstu z pomocą Chat GPT.
Zastosowania w sztukach wizualnych:
Wprowadzenie do generowania tekstów piosenek.
Pomysły na koncepty muzyczne.
Film i animacja:
Praktyczne warsztaty:
Ćwiczenia z Chat GPT.
Dyskusja i pytania:
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia będą potrafili efektywnie wykorzystać Chat GPT w swojej pracy twórczej, zyskując nowe narzędzia do generowania pomysłów, tworzenia i edycji. Dodatkowo, zdobędą wiedzę na temat możliwości i ograniczeń technologii AI w kontekście sztuki oraz będą mogli podzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z innymi uczestnikami.
Zapraszamy do udziału wszystkich artystów, twórców i pasjonatów technologii, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty i odkryć nowe sposoby wyrażania siebie!
10:00 – 12:00
Tematyka pierwszego bloku warsztatowego podzielona jest na trzy grupy zagadnień, odnoszących się do problematyki indywidualizacji kształcenia w uczelni wyższej. W grupie prezentowanych treści zaplanowano omówienia i prezentacje:
• głównych aspektów idei personalizacji/indywidualizacji kształcenia w świetle nowych programów i polityk kształcenia w uczelniach wyższych: wyzwania i szanse oraz koncepcje wdrażania;
• praktycznych aspektów realizacji idei indywidualizacji kształcenia na podstawie prezentacji efektów projektu „Uczelnie przyszłości”, opracowanego przez NCBR wspólnie z Uniwersytetem Śląskim w Katowicach jako nowoczesnego, modelowego i skalowalnego rozwiązania systemowego do zastosowania w procesie kształcenia.
• praktycznych form realizacji idei indywidualizacji kształcenia w Uniwersytecie Śląskim realizowanego w formach:
– programu Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych;
– koncepcji kształcenia w ramach Kolegium Dydaktyki Ogólnouniwersyteckiej.
10:45 – 12:15
Prowadzący: dr Rafał Prabucki
Cele szkolenia:
Zrozumienie, jak działają modele językowe typu GPT.
Poznanie możliwości i ograniczeń Chat GPT w kontekście akademickim.
Nabycie umiejętności wykorzystywania Chat GPT w procesie tworzenia prac pisemnych.
Program szkolenia:
Wprowadzenie do Chat GPT:
Zastosowanie Chat GPT w procesie badawczym:
Wsparcie w pisaniu:
Jak unikać plagiatu przy korzystaniu z Chat GPT?
Wyzwania i pułapki:
Praktyczne warsztaty:
Dyskusja i pytania:
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat korzyści i ograniczeń wynikających z korzystania z Chat GPT w kontekście akademickim. Nauczą się, jak skutecznie i etycznie wykorzystywać tę technologię w procesie tworzenia prac pisemnych, zyskując jednocześnie narzędzie do usprawnienia swojej pracy badawczej.
Zapraszamy do udziału studentów, doktorantów, wykładowców oraz wszystkich, którzy chcą wzbogacić swój proces pisania o nowoczesne narzędzia!
11:00 – 14:00
11:00 -12:30
11:00 – 15:00
12:30 – 14:00
Prowadzący: dr Rafał Prabucki
Cele szkolenia:
Program szkolenia:
Wprowadzenie do cyfrowej rewolucji w edukacji:
Gry edukacyjne w akademii:
Narzędzia cyfrowe wspomagające proces nauczania:
Gry w badaniach akademickich:
Wyzwania i ograniczenia:
Warsztaty praktyczne:
Dyskusja i pytania:
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Uczestnicy zrozumieją, jak wykorzystać potencjał gier i narzędzi cyfrowych w pracy akademickiej, zarówno w procesie dydaktycznym, jak i badawczym. Zdobędą konkretne umiejętności praktyczne oraz poznają innowacyjne metody nauczania, które mogą wzbogacić ich podejście do edukacji.
Zapraszamy do udziału wykładowców, badaczy oraz wszystkich zainteresowanych zastosowaniem nowoczesnych technologii w edukacji akademickiej!
Kampania „Świadomy UŚ. Zrozumienie”. W ramach projektu Uniwersytet Śląski uczelnią dostępną, uniwersalną i otwartą.
W ramach Międzynarodowego Kongresu Jakości Kształcenia odbędzie się kampania uświadamiająca „Świadomy UŚ. Zrozumienie”.
Wystąpią:
Projekt „DUO – Uniwersytet Śląski uczelnią dostępną, uniwersalną i otwartą” jest dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
13:30 – 15:00
14:15 – 15:00
Prowadząca: dr Marta Mamet-Michalkiewicz, Koordynatorka Centrum Dydaktyki
Na spotkanie zapraszamy współpracowników Centrum Dydaktyki oraz wszystkie osoby zainteresowane współpracą z naszym Centrum. Celem spotkania jest integracja środowiska akademickiego wokół zagadnień związanych z dydaktyką. Wydarzenie ma mieć charakter (nie)formalnego forum służącego wzajemnej wymianie doświadczeń i określeniem potrzeb środowiska akademickiego w zakresie wsparcia dydaktyki akademickiej.
Celem spotkania będzie również podsumowanie działalności Centrum Dydaktyki w roku akademickim 2022/2023, zarysowanie planu na najbliższy rok akademicki oraz wręczenie podziękowań trenerkom i trenerom, którzy realizowali szkolenia dla nauczycieli i nauczycielek akademickich.
15:15 – 16:45
Prowadząca: Anna Szczepaniec
W ramach tego punktu programu uczestnicy zostaną wprowadzeni do narzędzia ElevenLabs oraz otrzymają kurs obsługi tego programu. Szkolenie dostarczy praktycznych informacji dotyczących wykorzystania modeli językowych AI w różnych dziedzinach oraz ich zastosowania w środowisku akademickim. Podczas zajęć uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z technologią klonowania głosu oraz dowiedzą się, jak dostosować modele językowe do różnych języków. Szkolenie umożliwi uczestnikom aktywne przetestowanie narzędzia i zdobycie praktycznego doświadczenia w jego wykorzystaniu.
Prowadząca: dr Mariola Sułkowska-Janowska, prof. UŚ
Jednym z kluczowych założeń programowania uniwersalnego jest aktywne włączenie Studentek/Studentów w proces uczenia się. Teoretycznie, urzeczywistnienie tego założenia powinno zapewnić sukces i przynieść satysfakcję obu stronom procesu dydaktycznego. W praktyce jednak, w obliczu malejącej motywacji i znikomej aktywności Studentek/Studentów, stanowi coraz bardziej karkołomne wyzwanie. Wyjątkowo skutecznym remedium okazuje się wprowadzenie do procesu dydaktycznego elementów grywalizacji, które zapewnić mają – jak podczas dobrej, wciągającej gry – stan maksymalnego zaangażowania (stan flow). Punkty, rankingi, poziomy, epickość, odgrywanie ról, mapowanie etc. – to tylko niektóre narzędzia pomagające osiągnąć „dydaktyczną immersję”.
18:00 – 20:00
Wydarzenia całodzienne
Zobacz program pozostałych dni Międzynarodowego Kongresu Jakości Kształcenia: