Opis | Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość edukacyjna stawia przed szkołami i uczelniami wyzwania związane z przygotowaniem nauczycieli do elastycznego reagowania na potrzeby uczniów oraz rynku pracy. Coraz częściej oczekuje się, że nauczyciel będzie potrafił prowadzić zajęcia z więcej niż jednej dziedziny wiedzy, co rodzi pytania o jakość kształcenia, skuteczność dydaktyczną i realne możliwości adaptacji uczelni i szkół do nowych warunków.
Rozważaniom tych zagadnień poświęcona jest dyskusja panelowa prowadzona wokół problematyki: · Wyzwań: w tym, wyzwaniom w budowaniu modeli kształcenia nauczycieli wieloprzedmotowych zapewniających jednocześnie dobre przygotowanie merytoryczne i pedagogiczne; trudnościom we wdrażaniu nauczania wieloprzedmiotowego w praktyce szkolnej; jego wadom i zaletom. · Możliwości: w tym, przykładom dobrych praktyk kształcenia wieloprzedmiotowego w Polsce i za granicą, nowym modelom kształcenia akademickiego oraz wykorzystaniu technologii w podnoszeniu kompetencji nauczycieli. · Potrzeb: w tym, obrazowi wsparcia systemowego dla nauczania wieloprzedmiotowego, w tym w zakresie tworzenia programów studiów i doskonalenia zawodowego oraz realizacji kształcenia wieloprzedmiotowego w szkole, oczekiwaniu szkół i uczniów wobec wieloprzedmiotowych nauczycieli. |
Prowadzący | dr hab. Jolanta Skutnik, prof. UŚ; dr Anna Szczerba-Zubek, prof. UŚ |
Data wydarzenia | 23 października 2025 r. |
Godzina wydarzenia | 9:00-10:30 |
Język | Polski |
Liczba miejsc | 100 |
Miejsce wydarzenia | Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Humanistyczny
ul. Uniwersytecka 4 40-007 Katowice (mała aula) |
Forma spotkania | Spotkanie: otwarte wymagające rejestracji |
Obowiązuje rejestracja | TAK |
Uczelnia organizującą | Uniwersytet Śląski w Katowicach |