Wpływ realizacji ustawowych praw na jakość kształcenia i szerzej na zmianę uczelni na lepsze (w tym istota ankietyzacji)

Opis Osoby studiujące i przygotowujące rozprawy doktorskie posiadają ustawowy katalog praw i obowiązków. Realizacja praw tych osób nie tylko podnosi standard równego traktowania, ale także może być czynnikiem podnoszącym jakość kształcenia. Kształcenie ma dwuwymiarowy charakter i realizacja praw i obowiązków przez obydwie strony tego procesu podnosi jego wydajność. Spełnia to także wychowawczą rolę uczelni, wskazując na istotność poszanowania cudzych praw. 

Proces ankietyzacji nie tylko pozwala na dokonanie oceny odbytych zajęć pod kątem przekazanej wiedzy, ale także pozwala na wyciągnięcie pewnych wniosków co do poziomu wzajemnego szanowania godności przez strony procesu kształcenia. Ankietyzacja nie jest formą, a przynajmniej nie powinna być, wykorzystywana w celach innych niż podnoszenie jakości kształcenia. 

Warto wiedzieć jakie uprawnienia w procesie kształcenia przysługują osobom studiującym i przygotowującym rozprawy doktorskie oraz w jaki sposób z nich korzystać, aby stawały się one rzeczywistym narzędziem poprawiającym efektywność kształcenia. 

Szkolenie poprowadzi ekspert Akademickiej Sieci Bezpieczeństwa i Równości r. pr. Artur Lesner (Rzecznik równości AGH)

 

Prowadzący Artur Lesner, ASBiR
Data wydarzenia 23.10.2024
Godzina wydarzenia 10.00-11.00
Język Polski
Miejsce wydarzenia SpinPLACE

Sala konferencyjna B

Forma Szkolenie
Uczelnia organizującą UŚ + ASBiR