Umiędzynarodowienie a dydaktyka i jakość kształcenia. Deklaracje bolońska i sorbońska European Students Union, zespoły oceniające ESU, ENQA, ENQAR, EHEA

Opis Podczas prelekcji słuchacze poznają różnice między umiędzynarodowieniem a internacjonalizacją oraz ich wpływ na dydaktykę i jakość kształcenia. Przedstawiona zostanie geneza umiędzynarodowienia w sektorze europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia deklaracji bolońskiej, sorbońskiej oraz berlińskiej. Uczestnicy poznają założenia i priorytety procesu bolońskiego, a także jego konsekwencje dla edukacji na poziomie wyższym. Zaprezentowane zostaną europejskie ramy kwalifikacji, ich rola w harmonizacji systemów edukacyjnych i wpływ na jakość kształcenia.

Na koniec zostaną omówione możliwości rozwoju oraz działalności na rzecz umiędzynarodowienia, w tym rola organizacji takich jak European Students Union (ESU). Uczestnicy poznają przykłady inicjatyw i projektów, w które mogą się zaangażować, aby wspierać umiędzynarodowienie i podnosić jakość kształcenia w swoich uczelniach.

Data wydarzenia 24.10.2024 r.
Godzina wydarzenia 14:45-15:45
Język polski
Miejsce wydarzenia Muzeum Śląskie

ul. T. Dobrowolskiego 1

40-205 Katowice

Forma Spotkanie otwarte (obowiązuje rejestracja, która rozpocznie się we wrześniu)
Uczelnia organizującą Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach