Opis | Maciej Błaszak, Anna Konon “Mózg podczas prowadzenia i odbioru zajęć dydaktycznych”
Mózg lubi wyzwania dydaktyczne, ponieważ uczy się wyłącznie na popełnianych błędach predykcyjnych. Trudne problemy w procesie dydaktycznym są dwojakiego rodzaju: skomplikowane, kiedy zawodzi komunikacja, i nieporęczne, kiedy zawodzi poznanie. Wykład przedstawi trzy kluczowe cechy dobrego komunikatu (wielowymiarowość, kryterium głębi logicznej Charlesa Bennetta, zasada Rolfa Landauera) i trzy cechy kluczowe cechy wydajnego poznania (aktywność, selektywność i kategorialność). Teoria zostanie uzupełniona praktycznymi wskazówkami ulepszającymi proces dydaktyczny. |
Data wydarzenia | 25.10.2024 r. |
Godzina wydarzenia | 11:30–13:00 |
Język | polski |
Miejsce wydarzenia | Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
ul Bogucicka 3 40-001 Katowice Aula A |
Forma | Spotkanie otwarte (obowiązuje rejestracja, która rozpocznie się we wrześniu) |
Uczelnia organizującą | Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach |