Mózg podczas prowadzenia i odbioru zajęć dydaktycznych

Opis Maciej Błaszak, Anna Konon “Mózg podczas prowadzenia i odbioru zajęć dydaktycznych”

Mózg lubi wyzwania dydaktyczne, ponieważ uczy się wyłącznie na popełnianych błędach predykcyjnych. Trudne problemy w procesie dydaktycznym są dwojakiego rodzaju: skomplikowane, kiedy zawodzi komunikacja, i nieporęczne, kiedy zawodzi poznanie. Wykład przedstawi trzy kluczowe cechy dobrego komunikatu (wielowymiarowość, kryterium głębi logicznej Charlesa Bennetta, zasada Rolfa Landauera) i trzy cechy kluczowe cechy wydajnego poznania (aktywność, selektywność i kategorialność). Teoria zostanie uzupełniona praktycznymi wskazówkami ulepszającymi proces dydaktyczny.

Data wydarzenia 25.10.2024 r.
Godzina wydarzenia 11:30–13:00
Język polski
Miejsce wydarzenia Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

ul Bogucicka 3

40-001 Katowice

Aula A

Forma Spotkanie otwarte (obowiązuje rejestracja, która rozpocznie się we wrześniu)
Uczelnia organizującą Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach