Co mówią osoby wykładające vs co słyszą studiujące – o kryteriach zaliczenia przedmiotu w komunikacji akademickiej słów kilka

W praktyce dydaktycznej często spotykanym problemem jest brak zrozumienia kryteriów zaliczenia przedmiotów przez osoby studiujące. Powodów może być wiele: brak doświadczenia, nieskuteczna komunikacja z osobą prowadzącą, nadmierna ilość informacji, itp. Aby minimalizować te problemy, osoby prowadzące zajęcia powinny wykazać się refleksją w procesie tworzenia sylabusów i przedstawiania ich osobom studiującym. 

Opis Niniejszy warsztat ma dwa główne cele. Pierwszym jest przedstawienie wyników analizy (a) kryteriów zaliczenia przedmiotu na przykładzie kierunków humanistycznych i ścisłych oraz (b) powodów dla których osoby studiujące mogą mieć problem ze zrozumieniem wymagań. Drugi to omówienie implikacji dla osób prowadzących przedmioty. Dane pochodzą z dwóch korpusów: (1) kryteria zaliczenia przedmiotu pochodzące z sylabusów kierunków humanistycznych i ścisłych, (2) wypowiedzi 200 osób studiujących na 2/3 roku I stopnia (po 100 na WH i WNŚiT) uzyskane z anonimowego kwestionariusza. Zebrane dane zostaną poddane jakościowej analizie językoznawczej (Mayring, 2001) oraz analizie sentymentu z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji (LLM). W analizie zostaną uwzględnione następujące kategorie: klarowność, kompletność, szczegółowość, dostępność, sprawiedliwość oraz zgodność z celami kształcenia.
Data wydarzenia 25.10.2024 r.
Godzina wydarzenia 12:45–13:45
Język polski
Miejsce wydarzenia Uniwersytet Śląski

ul. Bankowa 5

40-007 Katowice

Cafe Operacyjna

Forma Warsztaty otwarte, obowiązuje rejestracja
Uczelnia organizująca Uniwersytet Śląski w Katowicach