W praktyce dydaktycznej często spotykanym problemem jest brak zrozumienia kryteriów zaliczenia przedmiotów przez osoby studiujące. Powodów może być wiele: brak doświadczenia, nieskuteczna komunikacja z osobą prowadzącą, nadmierna ilość informacji, itp. Aby minimalizować te problemy, osoby prowadzące zajęcia powinny wykazać się refleksją w procesie tworzenia sylabusów i przedstawiania ich osobom studiującym.
Opis | Niniejszy warsztat ma dwa główne cele. Pierwszym jest przedstawienie wyników analizy (a) kryteriów zaliczenia przedmiotu na przykładzie kierunków humanistycznych i ścisłych oraz (b) powodów dla których osoby studiujące mogą mieć problem ze zrozumieniem wymagań. Drugi to omówienie implikacji dla osób prowadzących przedmioty. Dane pochodzą z dwóch korpusów: (1) kryteria zaliczenia przedmiotu pochodzące z sylabusów kierunków humanistycznych i ścisłych, (2) wypowiedzi 200 osób studiujących na 2/3 roku I stopnia (po 100 na WH i WNŚiT) uzyskane z anonimowego kwestionariusza. Zebrane dane zostaną poddane jakościowej analizie językoznawczej (Mayring, 2001) oraz analizie sentymentu z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji (LLM). W analizie zostaną uwzględnione następujące kategorie: klarowność, kompletność, szczegółowość, dostępność, sprawiedliwość oraz zgodność z celami kształcenia. |
Data wydarzenia | 25.10.2024 r. |
Godzina wydarzenia | 12:45–13:45 |
Język | polski |
Miejsce wydarzenia | Uniwersytet Śląski
ul. Bankowa 5 40-007 Katowice Cafe Operacyjna |
Forma | Warsztaty otwarte, obowiązuje rejestracja |
Uczelnia organizująca | Uniwersytet Śląski w Katowicach |